Home >> Oferta leczenie chorob prostaty i jader

Leczenie chorób prostaty i jąder

W naszym gabinecie zajmujemy się leczeniem chorób prostaty i jąder u mężczyzn w każdym wieku. Prostata, nazywana inaczej gruczołem krokowym lub sterczem – jest częścią męskiego układu płciowego. Ryzyko chorób z nią związanych niestety rośnie z wiekiem, a zaniedbanie początkowych objawów może prowadzić do poważnych chorób. Każda z nich wymaga konsultacji urologicznej. Lekarz wykona odpowiednie badania i w razie potrzeby podejmie decyzje dotyczące sposobu leczenia schorzeń prostaty i jąder. Gruczoł krokowy pod wpływem naturalnych procesów fizjologicznych może się rozrastać, powodując takie dolegliwości jak m.in.:

• trudności lub ból przy oddawaniu moczu;
  • częstomocz;
  • ciągłe parcie na mocz;
  • ból brzucha;
  • uczucie niecałkowitego wypróżnienia.

Lekarz urolog oprócz prostego badania fizykalnego może zlecić m.in. badanie ultrasonograficzne, które wykorzystuje fale dźwiękowe do tworzenia obrazu jąder, moszny i brzucha. Żylaki, wodniaki i torbiele są często leczone poprzez wykonanie drobnej operacji. Należy jednak pamiętać, że ból i obrzęki jądra mogą prowadzić do skrętu, który wymaga błyskawicznej operacji. Niestety, mogą być także objawem nowotworu jądra. Przy takim podejrzeniu należy przeprowadzić dodatkowo tomografię komputerową lub rezonans magnetyczny miednicy i ocenić stan zaawansowania choroby. Konieczne jest także wykonanie badania klatki piersiowej w celu wykrycia ewentualnych przerzutów. Przyjmujemy pacjentów w Łodzi, Tomaszowa Mazowieckiego, Łowiczu, Skierniewicach i Piotrkowie Trybunalskim. Gabinet urologiczny jest otwarty na mężczyzn w każdym wieku.

Jak wygląda leczenie raka prostaty?

Nowotwór gruczołu krokowego to drugi najczęściej występujący nowotwór u mężczyzn. Część osób zmagających się z niepokojącymi objawami zwleka z wizytą u specjalisty ze strachu przed usłyszenie diagnozy lub zupełnie niepotrzebnym wstydem. Jednak podobnie jak w przypadku innych nowotworów, również w przypadku raka prostaty kluczowe znaczenie ma wcześnie postawiona diagnoza. Zwiększa ona szansę na wyleczenie i umożliwia wybór mniej inwazyjnych procedur leczniczych. W efekcie możliwy jest szybszy powrót do zdrowia oraz większa szansa na zachowanie sprawności seksualnej.

W leczeniu raka prostaty stosuje się m.in.:

• leczenie chirurgiczne nazywane prostatektomią, polegające na usunięciu gruczołu krokowego – zabieg ten może być przeprowadzony metodą tradycyjną lub laparoskopową;
  • hormonoterapię;
  • radykalną radioterapię;
  • radioterapię pooperacyjną;
  • ścisłą obserwację polegającą na stopniowym wdrażaniu terapii zależnej od ogólnego stanu pacjenta.

Diagnozowanie i leczenie guzów jąder

Guz jądra jest dosyć częstym schorzeniem występującym zarówno u dojrzałych mężczyzn, jak i nastoletnich chłopców. Warto podkreślić, że zmiany w jądrach nie muszą mieć charakteru złośliwego. Objawy guza jądra różnią się zależnie od przyczyny. W przypadku żylaków powrózka nasiennego i torbieli w dotyku jedno jądro może wydawać cięższe od drugiego, ale zmiany te rzadko dają widoczne zmiany zewnętrzne. Widoczny obrzęk jąder może wskazywać na wodniaka, natomiast najbardziej bolesny okazuje się skręt jądra, którego przyczyną jest najczęściej uraz moszny. Objawiać się może nie tylko jej obrzękiem, ale również bólem w jamie brzusznej, gorączką, wymiotami, częstym oddawaniem moczu oraz nudnościami.

Zmiany w jądrach mogą być skutkiem kontuzji, ale mogą też wskazywać na inne problemy medyczne. Niezależnie od charakteru zmian, każdą z nich powinien zobaczyć lekarz. Warto również samodzielnie badać jądra w celu wykrycia guza na takim etapie, aby można go było stosunkowo łatwo wyleczyć. Podczas konsultacji urologicznej należy przedstawić objawy i długość ich odczuwania, a także poinformować o niedawnych urazach oraz o aktywności seksualnej. Objawy guza jądra różnią się zależnie od przyczyny powstania.